Schoolkerkdienst 1

Paasgroetenactie

Vanuit de Protestantse Kerk in Nederland sturen we als gemeenteleden ook dit jaar paasgroetenkaarten aan gevangenen in Nederland en Nederlandse gevangenen in het buitenland. Samen met vrouwelijke gedetineerden in Nieuwersluis maakte justitiepredikant Harma Zuidersma het kunstwerk dat afgebeeld staat op de paaskaarten. “Het beeldt het graf uit dat met Pasen wordt opengebroken. Jezus gaf zijn leven uit liefde voor ons. Zijn opstanding geeft hoop op een nieuw begin.”

Zondag 12 februari wil de zendingscommissie graag met u samen weer deze kaarten schrijven. Het is aan u wat u er als bemoediging op schrijft, maar we hebben voorbeeld-teksten op de tafels liggen.

Wel belangrijk dat u alleen uw naam vermeld, geen adres of woonplaats.

Voor gedetineerden is het bemoedigend als ze een kaart krijgen, zeker als daar ook iets persoonlijks op staat. Ook al weet u niet precies wie deze kaart ontvangt, u mag ervan overtuigd zijn dat een bemoedigende groet de gedetineerden erg goed doet. Het is een feestelijke gebeurtenis als de kaarten in de kerkdienst in de gevangenis worden uitgedeeld. Het zijn dubbele kaarten zodat de gedetineerden ook een kaart kunnen schrijven en één van hun naasten verrassen.

Meer informatie over de Paasgroetenactie is te vinden op protestantsekerk.nl/paasgroetenactie.